Handen

Teken je handen vier á 5 keer over op je papier. Trek de lijnen eventueel over met een zwarte stift. Begin nu met het kleuren / verven van een hand. Verander van kleur als je een lijn van een andere hand tegen komt. Ga zo door tot alle handen helemaal gekleurd zijn. Kleur / verf daarna nog de achtergrond en je kunstwerk is af!

Handen

2 thoughts on “Handen

  1. Hallo juf Tinta,

    Je hebt geweldige ideeën;)
    Ik heb nog een klein vraagje, wat is een doel van deze les?
    Ik vind het n zeer leuke les maar ik kan het doel erin niet echt vinden. Is dat puur oefenen met fijne motoriek en verf of zit er nog iets diepers in?:)

    vr groet,

    Jan Willem

  2. Goede vraag Jan Willem

    Bij deze knutsel is er niet echt een doel wat verschilt van andere werken. Als je op zoek bent naar een stukje verantwoording van deze les, heb je hier wellicht wat aan: (zijn de kerndoelen)

    KUNSTZINNIGE ORÏENTATIE
    De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te refl ecteren.

    Je zoemt in op de reflectie: is er aan de opdracht voldaan, hoe vonden ze het gaan, welke vinden ze mooi/niet mooi,waarom etc.

    Kunstzinnige oriëntatie is er ook op gericht bij te dragen aan
    de waardering van leerlingen voor culturele en kunstzinnige uitingen in hun
    leefomgeving. Ze leren daarnaast zichzelf te uiten met aan het kunstzinnige domein ontleende middelen:
    • ze leren de beeldende mogelijkheden van diverse materialen onderzoeken
    aan de hand van de aspecten kleur, vorm, ruimte, textuur en compositie;
    • ze maken tekeningen en ruimtelijke werkstukken;

    De specifieke leerlijnen van kunstzinnige orientatie, beeldende vorming vind je hier:
    http://tule.slo.nl/KunstzinnigeOrientatie/F-L54a.html

Laat een reactie achter bij admin Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>